Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer
Ook al draait zakelijke communicatie tegenwoordig niet alleen meer om bellen, een goede telefonische bereikbaarheid is een must voor het imago van uw bedrijf en de tevredenheid van uw klanten. Het beheren van verschillende telefonische apparaten kan echter een uitdaging zijn. Als u overweegt uw telefoonsysteem te upgraden, heeft u waarschijnlijk al eerder gehoord van de term 'softphone'. Het is begrijpelijk dat de vraag naar deze telefonieoplossing steeds groter wordt. Maar wat houdt een softphone eigenlijk in en welke voordelen kan het bieden aan uw organisatie? We bespreken het hieronder.
Een softphone is niets meer dan software die u installeert op uw computer, laptop, tablet of smartphone. Met BICT Hosted Voice heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van deze software. Dit betekent dat traditionele telefonie vervangen wordt door internetverbindingen, omdat uw telefooncentrale zich in de cloud bevindt. Met de softphone kunt u uitbellen, inkomende oproepen ontvangen, oproepen doorschakelen en voicemailberichten inspreken. Een softphone maakt gebruik van Voice over Internet Protocol (VoIP)-technologie, waardoor u spraak- en video-oproepen kunt plaatsen en ontvangen via internet, zonder dat u een traditionele telefoonlijn nodig heeft.
Met de softphone-oplossingen van BICT Groep kunt u profiteren van een breed scala aan communicatiefuncties. U kunt niet alleen telefoneren, maar ook voicemailberichten beluisteren en beheren, gesprekken doorverbinden, conferentiegesprekken voeren en zelfs videovergaderingen houden. Dit alles kan worden gedaan met behulp van een gebruikersinterface die lijkt op een traditionele telefoon.
Een van de belangrijkste voordelen van de softphone-oplossingen van BICT Groep is de flexibiliteit die het biedt. U heeft de mogelijkheid om overal verbinding te maken met uw bedrijfstelefoniesysteem, of u nu op kantoor, thuis of onderweg bent. Met de softphone heeft u namelijk toegang tot al uw telefoongesprekken en kunt u inkomende oproepen beheren alsof u op kantoor bent. Dit betekent dat u nooit meer belangrijke gesprekken mist, waar u op dat moment ook bent.
Ondanks dat voor sommige organisaties een vaste telefoon nog steeds een waardevolle toevoeging is, biedt de combinatie van een softphone en Vast Mobiel Integratie veel voordelen voor veel organisaties. Met Vast Mobiel Integratie kunnen de functionaliteiten van een vaste telefoon ook worden benut op een mobiele telefoon. Dit betekent dat wanneer u niet bereikbaar bent op uw vaste telefoon, het gesprek automatisch wordt doorgeschakeld naar uw softphone of app. Dit flexibele communicatiesysteem biedt organisaties een naadloze verbinding tussen vaste en mobiele telefonie, waardoor ze efficiënter kunnen communiceren en nooit een belangrijk gesprek hoeven te missen.
Met de softphone van BICT Groep kunt u uw zakelijke communicatie naar een hoger niveau tillen. Het enige wat u nodig heeft, is een werkende internetverbinding. Bent u benieuwd naar hoe wij de communicatie binnen uw organisatie kunnen verbeteren? Neem vrijblijvend contact met ons op via ons online contactformulier of bel naar 0174 752 000. Ons team staat klaar om u te adviseren over de optimale inzet van de softphone, eventueel in combinatie met Vast Mobiel Integratie.