Voor een optimale website ervaring maakt deze website gebruik van cookies. 

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer

Akkoord
Niet akkoord
Top 5 redenen om te starten met een online back-up | BICT Groep

Top 5 redenen om te starten met een online back-up

Online back-up
        2 minuut

Voor een organisatie is het van cruciaal belang om uw data veilig te bewaren. Uit een recent onderzoek blijkt namelijk dat 93% van de bedrijven die data verliezen door een ramp binnen twee jaar failliet gaan. Bij 60% gebeurt dit zelfs al binnen 6 maanden. Door een online back-up te maken van uw data zorgt u ervoor dat u nooit meer data verliest. In dit artikel nemen we u mee met deze en andere belangrijke redenen om een online back-up te maken.

1. Beveilig uw data offsite door een online back-up te maken

Mogelijk maakt u op dit reeds back-ups in uw kantoor en controleert u regelmatig of dit goed gaat. Toch loopt u op deze manier onnodig risico. Wanneer er een ongeval voorkomt bij uw kantoor, zoals brand of een gebarsten leiding, kunt u in één klap al uw data verliezen. Om uw data echt veilig op te slaan, is het cruciaal dit ook buiten uw kantoor te doen middels een online back-up.

2. Een online back-up maken is makkelijk

Back-ups aanmaken en bijhouden een erg tijdrovende en vervelende taak? Niet wanneer u een online back-up laat maken. Door gebruik te maken van een kant-en-klare cloud oplossing voor uw data, kunt u eenvoudig uw data opslaan en beheren.

3. Goed inzicht in de kosten

Cloud back-up oplossingen zijn automatische services waarbij uw data offsite wordt opgeslagen. Dit gebeurt tegen een vast bedrag per maand. Zo heeft u een goed beeld van wat u per maand kwijt bent aan het maken van een back-up en bespaart u op bijvoorbeeld de aankoop van bepaalde hardware en het onderhoud hiervan.

4. Gegarandeerd al uw data opgeslagen

Door gebruik te maken van een online back-up weet u zeker dat alle data veilig opgeslagen en herstelbaar is. Doordat er continue back-ups worden gemaakt, kunt u een moment kiezen vlak voor het dataverlies als herstelmoment. Zo verliest u geen data en kunt u snel weer aan de slag. Wilt u ook voorkomen dat uw systemen plat komen te liggen door bijvoorbeeld een ramp? Dan kunt u ook nog een Disaster Recovery Plan in werking stellen. Hiermee weet u zeker dat u zo snel mogelijk weer aan de slag kunt bij een calamiteit.

5. Bespaar tijd en middelen

Door een externe partij in te schakelen voor uw online back-up, bespaart u kostbare tijd en middelen die u in kunt zetten voor projecten die een meer directe impact hebben op de omzet van uw bedrijf. Bovendien kunt u hierdoor gebruik maken van de expertise die aanwezig is bij de partij die u inschakelt. Zo weet u zeker dat de databeveiliging van uw bedrijf in veilige handen is.

Ontzorg uzelf met online back-ups van de BICT Groep

Bij BICT Groep hebben we de kennis en ervaring om uw data veilig op te kunnen slaan. U hoeft zich hier zelf geen zorgen meer over te maken. Wij nemen dit proces volledig voor u over. Klein advies van onze kant: Begin zo snel mogelijk met het maken van online back-ups van uw data. Heeft u nog vragen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

Deel dit artikel

Meer BICT nieuws?

Bekijk het nieuwsoverzicht