Voor een optimale website ervaring maakt deze website gebruik van cookies. 

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer

Akkoord
Niet akkoord
Softphone versus hardphone: wat zijn de voordelen?

Softphone versus hardphone: wat zijn de voordelen?

VoIP telefonie
        2 minuut

Wanneer u overstapt op VoIP telefonie is het belangrijk dat u toestellen hebt die hiervoor geschikt zijn. Hierbij heeft u de keuze tussen softphones en hardphones (of misschien wel allebei). Om een gedegen keuze te kunnen maken, zijn er een aantal factoren waar u op moet letten. Om te beginnen met het belangrijkste verschil: een hardphone is niet mobiel. Een hardphone is een vaste telefoon voor op uw bureau. Een softphone is een softwarematige telefoon die u kunt installeren op diverse apparaten, zoals een computer of mobiele telefoon. Hierdoor bent u overal bereikbaar. Bedrijven kiezen dan ook steeds vaker voor een softphone. Maar wat zijn de andere voordelen van een softphone versus een hardphone? We hebben het hieronder voor u op een rijtje gezet.

1.    Kostenbesparingen

Een softphone biedt ondernemingen grote kostenbesparingen vergeleken met de kosten van een hardphone. U hoeft namelijk niet meer te investeren in nieuwe telefoontoestellen, aangezien u een softphone eenvoudig kunt installeren op uw huidige mobiele telefoons en computers. Wilt u ook een bureautoestel hebben? Dan zult in wel moeten investeren in een geschikte hardphone.

2.    Altijd bereikbaar

Softphone oplossingen zijn perfect geschikt voor mensen die veel onderweg zijn en niet op een vaste plek werken. Met een softphone bent u namelijk altijd en overal bereikbaar op uw vaste nummer.

3.    Efficiënter werken

Omdat u kunt bellen met uw computer, houdt u beide handen vrij om door te werken. Door namelijk een headset te installeren, hoeft u niet meer met een hand de telefoon beet te houden. Dit maakt het werken een stuk efficiënter.

4.    Eenvoudig toe te passen

Softphone oplossingen zijn eenvoudig op- en af te schalen. Indien u afscheid heeft moeten nemen van een aantal werknemers, kunt u eenvoudig het abonnement afschalen. Zo betaalt u nooit onnodig voor telefoonlijnen. Ook het opschalen van uw abonnement gaat eenvoudig, zodat uw nieuwe werknemers direct bereikbaar zijn.

Deel dit artikel

Dennis | VoIP Specialist | BICT Groep

Laat u informeren door onze experts

Met de telefonieoplossingen van BICT Groep is uw organisatie altijd goed bereikbaar. Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw organisatie of wilt u een vrijblijvend gesprek aanvragen? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten!

Mail

Meer BICT nieuws?

Bekijk het nieuwsoverzicht