Amrâth Hotels zocht naar een kostenreducerende en toekomstgerichte oplossing voor hun bedrijfstelefonie. Zij besloot om de gehele hotelketen te migreren naar VoIP, met bijbehorende complete vast-mobiel-integratie en hotel software-integratie. Voor dit vraagstuk heeft de BICT Groep met Samsung een hospitality oplossing uitgewerkt, waarbij alle zeventien de hotels voorzien zijn van een IP-based communicatieplatform.
De hotels zijn hierdoor volledig gemigreerd naar VoIP en voorzien van geavanceerde vast-mobiel-integraties. Verder zijn alle vaste toestellen bij de recepties, vergaderzalen en kantooromgevingen voorzien van geavanceerde Samsung IP toestellen met overzichtelijke functietoetsen. De efficiëntie van medewerkers is op die manier aanzienlijk verhoogd!
Natuurlijk hebben wij rekening gehouden met specifieke wensen vanuit de hotelketen! Een belangrijke voorwaarde was bijvoorbeeld dat de bestaande inpandige infrastructuur in de (veelal monumentale) gebouwen behouden moest blijven. Dit behoud gold ook voor de specifieke hoteltoestellen in de kamers en suites.
Wij zijn trots dat wij, in samenwerking met onze distributeur Nimava Group, de complete telefonieoplossing mochten verzorgen en installeren. De kostenbesparing heeft gezorgd dat de kosten voor maandelijkse abonnementen en het belverkeer gedaald zijn. Daarnaast wordt de totale telefonie omgeving centraal gemonitord en beheerd, waardoor Amrâth Hotels een aanzienlijke besparing gerealiseerd heeft ten opzichte van de beheerkosten.