Directeur Bas Voermans startte na zijn studie en afstudeerstage in 2006 bij V&R techniek in Monster. V&R Techniek, wat ontstond in 1973, kende een drietal disciplines, waaronder elektrotechniek, beveiligingstechniek en conventionele telematica(telecom). Het was aan Bas de taak om de conventionele telematicatak om te zetten naar een nieuwe techniek: Voice over IP (VoIP). Dit deed hij met succes!
Doordat V&R Techniek vanaf de jaren 80 reeds een stevig klantenbestand had opgebouwd waaraan totaal oplossingen op het gebied van krachtstroom, zwakstoom, (nood)verlichting, inbraakbeveiliging, brandbeveiliging, toegangscontrole, data infrastructuren, telecom systemen, intercom systemen en zusteroproepsystemen werd geleverd, kon het bedrijf de bestaande klanten na de komst van Bas innovatieve bedrijfstelefonie-oplossingen bieden.
Nu de conventionele telematica tak was omgeturnd tot een discipline die moderne en toekomstvaste (Vo)IP gebaseerde bedrijfstelefonie-oplossingen kon leveren, besloot Bas anderhalf jaar later in 2007 kantoor automatisering op te gaan zetten. Door de positieve reacties van het bestaande klantenbestand op de nieuwe telefonietechnieken en de toevoeging van kantoorautomatisering, kon een totaalpakkket aan diensten op het gebied van ICT worden geleverd.
Ondanks dat Bas in loondienst zijn werkzaamheden verrichtte, had hij de volledige verantwoordelijkheid en voelde het als ondernemerschap. Al snel wist Bas dat hij in de markt een enorme bijdrage zou leveren wanneer de door hem opgezette ICT tak zich als full service ICT dienstverlener zou profileren. Bas besloot de inventaris, het wagenpark, de voorraad, het royale klanten bestand en - onder strikte voorwaarde het personeel dat hij in de loop der jaren zelf had geworven - over te nemen en onder te brengen in een totaal ICT dienstverlenende organisatie genaamd BICT Groep.
Nu, tien jaar later, behoort de BICT Groep tot een van de meest toonaangevende full service ICT dienstverleners van Nederland. Met meer dan twintig gepassioneerde medewerkers wordt er dagelijks gewerkt aan de meest complexe vraagstukken om klanten te ontzorgen op het gebied van ICT. Zo kan de klant zich bezighouden met datgene waar zij goed in is: ondernemen.