Bellen met Microsoft Teams

       .

Microsoft Teams is een platform waar u onder andere kunt chatten, vergaderen, content delen en samenwerken met uw collega's. Geregeld krijgen wij de vraag of het mogelijk is om Microsoft Teams te koppelen met een VoIP telefooncentrale, zodat men ook via Teams kan bellen met het zakelijke nummer en bereikbaar is voor collega's en klanten. De BICT Groep biedt een naadloze koppeling aan die de integratie van Microsoft Teams met uw telefooncentrale mogelijk maakt.

Wat zijn de voordelen?

Als Microsoft Teams wordt gekoppeld aan een telefoonverbinding heeft u waardevolle functies tot uw beschikking:

  • De functies van een échte telefooncentrale
    U kunt precies zien wie in gesprek is. Inkomende gesprekken worden automatisch doorgeschakeld naar beschikbare collega’s.
  • Bereikbaar op het vaste telefoonnummer
    Al uw collega's zijn buiten kantoor gewoon bereikbaar op het vaste telefoonnummer van het bedrijf.
  • Doorkiesnummers bereikbaar
    Iedereen is bereikbaar op het bekende doorkiesnummer. Maar ook als zij uitbellen, is dat vanuit het nummer van de zaak.
  • Voicemail van de zaak
    Zijn er inkomende gesprekken die niet door collega’s moeten worden aangenomen of is geen van uw collega's beschikbaar voor een gesprek? Dan heeft u ook nog gewoon de beschikking over de zakelijke voicemail op het doorkiesnummer.
Laat u informeren door onze experts

Bellen met Teams

   .

Binnen Teams zie je aan de linkerzijde een lijst met mogelijkheden, zoals de activiteitenfeed, chat en Teams. Via de knop ‘Oproepen’ kunt u zowel intern als extern bellen en gebeld worden. U beschikt dan over een kiezer waarmee u, net als een vast VoIP toestel, een nummer kunt intoetsen.

Door middel van een koppeling tussen de telefooncentrale en Teams is het mogelijk om de functionaliteiten van Teams te integreren met de functionaliteiten van de telefooncentrale. Op deze manier kunt u gebruik blijven maken van functionaliteiten als openingstijden, wachtrijen, keuzemenu‘s, enzovoort. Op deze manier bent u bereikbaar via Teams op uw computer of de Teams App op uw smartphone.. Alle apparaten kunnen gelijktijdig worden gebruikt om te bellen of gebeld worden.

Mobiel integratie

Iedere Teams gebruiker kan de Teams App downloaden in de PlayStore of App Store. De functionaliteiten binnen de mobiele applicatie zijn nagenoeg hetzelfde als binnen de Teams applicatie op uw laptop en PC.

De gebruikers van Teams krijgen een intern nummer, dat eventueel is aan te vullen met een rechtstreeks telefoonnummer. Het interne nummer wordt gekoppeld aan het Teams account. Op deze manier kan nauwkeurig bepaald worden wanneer een gesprek naar een Teams medewerker gestuurd dient te worden. Ook gebruikers die niet over een Microsoft Teams licentie beschikken, maar wel gebruikmaken van dezelfde (bedrijfs)telefooncentrale, kunnen op deze manier bereikbaar zijn voor Teams gebruikers.

Koppeling met VoIP telefoon toestellen

Door gebruik te maken van een VoIP toestel dat geschikt is voor Microsoft Teams beschikt u over nagenoeg dezelfde functionaliteiten als via de Teams applicatie, zoals bijvoorbeeld de contacten en de agenda. Er zijn verschillende merken telefoontoestellen beschikbaar. De BICT Groep adviseert u Yealink. Er zijn verschillende types en uitvoering beschikbaar, afhankelijk van uw wensen. Op al onze toestellen kan eenvoudig worden ingelogd met uw Microsoft 365 account.

Bekijk onze webshop voor geschikte toestellen voor Microsoft Teams